Karácsonyi adományok: így segít a digitalizáció
Karácsonyi adományok: így segít a mobiltechnológia és a digitalizáció
2020. december 28.
A Vodafone Magyarország Alapítvány az év minden napján azon dolgozik, hogy a mobiltechnológia és a digitalizáció segítségével támogassa a rászoruló csoportokat – nincs ez másképp az ünnepi időszakban sem. 2020-ban a vállalat nem a klasszikus adományozási mechanizmust követte, hanem ahogy minden más tevékenysége során, úgy itt is a közösség igényeire reflektáló, fenntartható utat kereste.
A pandémia mindenki számára korábban nem tapasztalt nehézségeket, kihívásokat hozott 2020-ban, azonban a rászorulóknak és az őket támogató nonprofit szervezeteknek, alapítványoknak nehezebb dolguk volt, mint ezelőtt bármikor. A támogató szervezetek és alapítványok szerepe az elmúlt egy évben még inkább nélkülözhetetlenné vált, ugyanakkor anyagi forrásaik sok esetben beszűkültek a gazdasági és társadalmi nehézségek hatására.
A Vodafone Magyarország Alapítvány egész évben azon dolgozott, hogy a digitalizáció segítségével támogassa a rászoruló csoportokat, segítse a digitális oktatásra való átállást, programjai révén hozzájáruljon a digitális esélyegyenlőség megteremtéséhez és bolygónk védelméhez. Természetesen az ünnepi időszakban sem volt ez másképp.
A társaság adománygyűjtő programja több célcsoportot szólított meg, és minden esetben a közösségi összefogás erejére hívta fel a figyelmet. A lakosságot például „Az angyalok köztünk járnak” elnevezésű közösségimédia-kampánnyal vonták be, melynek keretében a Vodafone Magyarország minden komment után 100 forintot ajánlott fel.
Az így összegyűlt több millió forintnyi pénzösszeget az alapítvány a Főállású Angyalok munkájának támogatására ajánlották fel: öt, a Digitális Iskola Programban részt vevő iskola egész éves együttműködését öt-öt tablettel jutalmazták, amely nagy segítséget jelent a pedagógusok és diákok számára a digitális oktatásra való átállásban.
A telekommunikációs szolgáltató idén az üzleti életben jellemző ajándékküldés helyett úgy döntött, hogy a partnereinek szánt ajándékra költött összeget ezúttal jótékony célra fordítja. A dolgozói adománygyűjtéshez hasonlóan a vállalati partnerek is választhattak, hogy mely szervezetnek szeretnék felajánlani azt az összeget, amelyet a Vodafone a nekik szánt ajándékra költött volna.
Bár az adománygyűjtés még nem zárult le – a partnerek január végéig szavazhatnak –, de már most látható, hogy a felajánlásoknak köszönhetően több millió forinttal tudják segíteni a kiválasztott szervezetek munkáját.